Ugrás a tartalomhoz
dec. 30. 2011
Címkék: magyarország

Hip Hop Oszkár-díj

Tavaly elindítottam a Hip hókuszkár, vagy valami ilyesmi nevű díjamat, azonban azt kicsit nyakatekertnek találtam utólag, úgyhogy átneveztem Hip Hop Oszkár-díjra. Mint egy éve, idén is a hiphop.hu Zenedíj c. versenyét veszem alapul.

Nos, tisztelt egybegyűltek, hölgyeim és uraim, nem is húznám tovább az időt! Íme az Egy csoki(Twix csoki) élete blog egyszemélyes szerkesztőségének és - ímmelámmal - szakértői bizottságának idei díjazottjai valamint kommentára.

Év albuma jelöltjeim:

  • Káva - Psziché
  • The Steve - Dogma
  • Funktasztikus - Táncdalok, sanzonok, melodrámák

Igen, tényleg csak három. Ezt a három albumot tartottam jónak. Nem, véletlenül sem elviselhetőnek, annyira nem vagyok kritikus, hanem jónak. Kár, hogy Busa Pista idei lemeze, a Busás Haszon még kimaradt, de ami késik, az bizony nem múlik... khm... nem mindig.

A győztes: The Steve - Dogma

Ezen nem is érdemes vitázni - ismétlem: Busa Pista albuma még kimaradt -, az ő albuma volt a legjobb idén.

Steve szinte egy szemernyit sem változott: ugyanolyan szemérmetlenül basz szid le vagy hánytorgatja fel hibáid, ahogy azt ezelőtt tette, azonban ezt tanítás gyanánt teszi, ugyanígy volt eddig is. Túl sokat az ő részéről nem érdemes beszélni, még a végén puszta seggnyalásnak tűnne, viszont fontos megjegyezni, hogy a karcokat Kool Kasko jegyzi, az album alapjain pedig a Hiányzó Láncszem nevű trió dolgozott, akik a hangulatteremtéshez nagyon értenek és az album emiatt végig egyben tudott maradni, ami manapság közel sem gyakori. Hozzátenném: saját készítésű mintákkal dolgoztak és így sem lett monoton hulladék, úgyhogy a győztest részemről így módosítanám, hogy mindenkinek egyértelmű legyen: The Steve & Hiányzó Láncszem & Kool Kasko - Dogma

A hiphop.hu Zenedíj'11 év albuma jelöltjei:

  • Barbárfivérek - Úthenger
  • DSP - Elmezaj
  • Hősök - Négy évszak
  • Killakikitt - Legenda
  • The Steve - Dogma

Egy kérdés: bárkiben felmerült, hogy egy ilyen mezőnyben a Dogma nem lesz első? Komolyan ennyire szegényes lenne a magyar hip hop? Ilyen szar gyenge albumok a top5-ben? Jó, a DSP megkapja a tűrhető plecsnit, de a másik három? A másik három, rettenetes, ha tetszik, ha nem.
Kezdeném a Hősökkel. Az ő nevük lehetne már lassan az is, hogy a Hősök, Akik Legalább 10 Éve Ugyanarról A Semmiről Rappelnek. Jó, értem, legyünk barátok, meg tesók meg minden... najó, azért nem vagyok én mindenkinek a tesója, csak azért mert "rappet" hallgat! Másrészt a Hősök már véletlenül sem az a hitelesnek mondható valami, hanem egy Viva TV & DC kollaborált középszerű mc-kből álló magyar hip hop projekt, akiknek csak a várt 'semmiről, de nagyon hangosan rappelést' kell hozniuk.
A Barbárfivérek... jó, értem én, hogy mekkora király - ... - a Tibbah az MPD-jével a hóna alatt meg a Deego(Diggieman?) a nevetséges eltorzított hangjával - így a Jamaica Fekete Pákója((C) Kriptha) versenyben orrhosszal előzi Millichabot -, de komolyan, ki értékeli ezt? Ki az, akinek jó ezt meghallgatni egy kemény iskolai vagy melós nap után? Én a hajamat tépem már első hallgatásra.
Aztán jön a Killakikitt. Őket nemigen kommentálom, egyrészt azért, mert szalonképesen nemigen sikerülne, másrészt meg azért, mert egy felhőkarcolóról lettem volna képes mielőtt egy zongorát löknek utánam, ha díjazzák őket, de...

hiphop.hu Zenedíj'11 év albuma: The Steve - Dogma

Örömbódottá'! Gratula!

Egy pirospont: a Fixi4 - Jazzelünk a betonon EP-je meghallgatása mindenkinek - ha nem ajánlott, akkor - kötelező. Kár, hogy rövid lett. Hallgattam volna még egy pár óráig... napig...

A hiphop izé 11 év csapata jelöltjei nálam:

  • Punnany Massif
  • Akkezdet Phiai
  • Káva Krú
  • TheShow

Nemigen tudnám megindokolni, hogy miért ők. Ők szimpatikusak, azt' kész. Így a kategória győztesei nálam ők!

A ... év csapata jelöltjei:

  • Barbárfivérek
  • DSP
  • Hősök
  • Káva
  • Killakikitt

LOL, a Káva csak azért került be, mert Steve nem csapat?:D 4 jelölt megegyezik az év albuma kategóriában jelöltekkel, ez nem lehet véletlen. Nem vagyok kompetens a dologban, bár a Barbárfivéreket nagyon kéne szeretnem, hiszen, ha jól számolom, az utóbbi pár hónapban háromszor is megfordultak a közeli Hódmezővásárhelyen, de hogy minek, arra szerintem a szervező sem tudna értelmes választ adni. HÖ-HÖ

Apropó, egy kis kitérő: ugyanez a szervező meghívta még a Hősöket (kétszer?) is és ha jól emlékszem - vagy nem -, a DSP-t és/vagy Siskát is Vásárhelyre, egy másik srác a Killakikittet - egy KOCSMÁBA - és utána decemberben szervezett egy Harakiri fellépést - utóbbi részleteibe nemigen mennék bele, hallottam ezt-azt, nem kéne égetni a várost, a környéket - azonban a lényeg az lenne: nyissatok már egy kicsit! Kriminal, Bobáék, AKPH, Punnany Massif? Velük mi van? S-10? Én nagyon szívesen részt vennék ilyen bulikon és képzeljétek el, drága szervezőurak, hogy mekkora tömeg lenne egy NKS&AKPH bulin! Ti meg itt pazaroljátok a pénzeteket arra, hogy a ti kedvenceitek úgymond nektek csináljanak bulit, legyen kép a backstage-be, elmondhassátok, hogy söröztetek Deegoval, hogy mekkora arc ez a Tirpa, meg ilyenek. Ezért megéri? Szerintem nem. Gondolkozzatok!

A hiphop.hu 11 csapat győztese: DSP

Év szóló előadója nálam:

  • Norba
  • Busa Pista
  • The Steve
  • Funktasztikus

Hmmm... Nagyon nehéz megmondani, hogy ki volt nálam az év szóló előadója. Norba nálam, amióta megy a Hanyag Elegancia meg a Stíluspakkok készülnek, mindig szimpatikus, bár igazából ezt "civilben" műveli, nem teljesen úgy, mint egy előadó.
Busa Pistának és Funktasztikusnak gondolom rengeteg fellépése volt idén is és még egy-egy albumot is sikerült összehozniuk, nameg a klipek.
Steve pedig Amerikából(!!!), Arizonából hozta össze az albumát a Magyarországon dolgozó producerekkel, ami némi szervezést nyilván igényelt.

Az év szóló előadója nálam tehát... Norba, Busa Pista, The Steve és végül, de nem utolsó sorban Funktasztikus.

A hh.hu év szóló előadója jelöltjei:

  • Curtis
  • Essemm
  • Funktasztikus
  • Siska Finuccsi
  • The Steve

Nos, az a helyzet, hogy Funktasztikust kiveséztem, Steve-et szintén, úgyhogy jöjjenek a többiek.
Curtis. Komolyan Curtis? Tényleg? Hihetetlen. Még jó, hogy nem nyerte meg. Valószínűleg atomvillanás lett volna a vége a dolognak.
Essemm. Nekem sosem jött be igazán a rapje, azonban némileg javuló tendenciát látok részéről. Valószínűleg jövőre ő is bekerül a listába, csak így tovább!
Siska Finuccsi. Sok fellépése volt biztos, nemigen tudom, hogy mi zajlik körülötte, bár engem nem is érdekel, sosem tartottam egy veszett intelligens mc-nek, bár elég ügyes. Nos, ennyi.

A hh.hu év szóló előadója: The Steve

Ismét gratulálok!

Az év klipje jelöltjei nálam:

Nem vagyok kompetens a klipgyártásban, viszont azt még én is elmondhatom: jó ezeket a klipeket nézni, a számok is jók. Az Afu-Rás klip gigamutatvány, nagyon nagy teljesítmény, remélem sok ilyenre lesz még példa, még akkor is, ha ez egyeseknek nem tetszik. Nagyon nagy még az is, hogy tudtommal két nap alatt készült el az egész Kartonváros, a klip és a szám is. Le a kalappal mind az öt videó készítői előtt, zseniálisak, nálam mind az öt nyert.

Az év klipjei jelöltek a hiphop.hu Zenedíj'11-en:

  • Antal & Day - A mi sztorink
  • Essemm - A nevem Essemm
  • Káva & Vészk'járat - Nincs vissza
  • Ketioz - Nekünk a zene
  • Majka & Curtis - Bomba vagy baby

Érdekes, hogy itt még nem volt annyira "gengszter" és erőltetett Day, mint amilyen végül lett (Day, ezt hagyd abba, rossz hallgatni! A régi Dayt akarjuk sokan, mert azt jó volt hallgatni, még ebben a számban is király voltál.), viszont Antalt már itt sem jó hallgatni, de még nézni se.
Essemm klipje, ez az alap igen fasza, megadja a szám és a klip hangulatát is, mondhatni univerzális. Jó videó.
Ketioz - Nekünk a zene. Nem rossz klip, sőt, jó klip, a szám is egész jó. Tetszett, bár szerintem volt ennél jobb is.
Bo-bo-bo-bomba vagy bébi, de ez a szar klip mit keres még itt? Hagyjatok már az ilyen szarokkal, ki szavazta ezt a top5-be?

Az év klipjei a hiphop.hu-n: Antal & Day - A mi sztorink

Az év dala jelöltjei nálam:

  • The Steve - Ikrek
  • Furakor - Vaddá születés
  • Funktasztikus - Kamu és gyémánt
  • Zéessó - Kihalt minden
  • Fixi4 - Jazzelünk a betonon

Itt nem tartom indokoltnak az érvelést, hiszen egy-egy számot nem minden esetben lehet kritizálni, úgyhogy ez most elmarad. Valamennyien díjazottak! Micsoda csoda:D

Az év dala jelöltje, Zenedíj'11:

  • Curtis - Kispest Újpest a negyedem
  • Essemm - A nevem Essemm
  • Hősök & Deego + Siska Finuccsi - Szó fel 2.
  • NKS & Killakikitt - A kocka el van vetve
  • Punnany Massif - Élvezd

Az év dala a Zenedíj'11-en: Hősök & Deego + Siska Finuccsi - Szó fel 2.

No comment.

Gálánk végére értünk, köszönöm, hogy velünk tartottak. Tartsák meg ezt a jó szokásukat!
A díjazottaknak ezúton is gratulálok, jövőre sok jó fellépést, albumot, klipet és sikert kívánok!

És még valami. Tudom, hogy az utóbbi egy évben baromira eltűntem néha(leginkább azért, mert nem szállt meg az iklet), volt egy-két ígéretem is, amit nem tartottam be - ez sajnos a borzasztó szervezőképességemnek köszönhető -, de jövőre igyekszem heti vagy legalább havi egy helót(értsd: legalább egy rövid posztot) publikálni. Ez az újévi fogadalmam. BÚÉK

süti beállítások módosítása