Ugrás a tartalomhoz
feb. 19. 2012

Megint robbantok egy jókorát - interjú DJ Zefillel

Twix: Ez már a második videó a közelgő albumodról. Minden számhoz készülni fog egy videó? Mit tudhatunk a lemezről?
Zefil: Amennyiben anyagilag kivitelezhető örülnék, ha minden dalhoz lenne egy videó is, de a közeljövőben, azaz még nyárig két nemzetközi előadóval készített klip a terv. MC Kemonnal a Str8 Hustlin, ami már megtekinthető, aztán márciusban Deadly Hunta-val készül egy közös dal. Utána megint robbantok egy jókorát a magyar szcénában: a legendás Nine-nal fogunk rögzíteni egy dalt méghozzá a két – valószínűleg – legerősebb magyar lírikus, Funktasztikus és Busa Pista kíséretében.

 

T: Az ilyen közreműködések itthon nem jellemzőek, az Afu-Ra produkció gyakorlatilag példátlan. Mi a cél?
Z: A cél az, hogy végre kicsit felkapják a fejüket az emberek arra, hogy ebben az országban is vannak olyan hip hop előadók, akikkel szívesen dolgoznak világsztárok is; akiket nem feltétlen az motivál, hogy pénzt keressenek azzal, hogy benne vannak egy közreműködésben, hanem a későbbiekben egy jól jövedelmező piaci lehetőség miatt. Mivel nekem megvannak a nemzetközi kapcsolataim, szeretném kihasználni azt, hogy nagyon sok híres előadóval igen jó viszonyban vagyok, vagyunk.
Lesznek még igen nagydurranásaim a jövőben, ezt megígérhetem.
Részemről ez egy új dolog, most vágtam bele. Eddig dj-ként próbáltam érvényesülni, de bizonyos körök ezt nem nagyon szerették, így meg is tettek mindent, hogy engem eltávolítsanak, de engem nem lehet csak úgy félrelökni!

 

T: Az Afu-Ra videó egy kicsit több visszhangot kapott a kelleténél, gondolok itt Dopeman reakciójára a facebookon. Mi lehetett az oka? Hogyan kommentálnád?
Z: Lacinak nem tudom mi baja volt, meg sem lett említve a számban, ő mégis úgy érezte valamiért, hogy be kell szólnia valamit. Megtette, aztán törölte.
Nem kommentálom, felesleges; nem is ismerem őt, soha nem beszélgettem vele.

 

T: Miért nem szimpatizáltak a gondolattal, hogy te jelen vagy a magyar hip hopban?
Z: Ezt nem kifejezetten a hip hop szcénán belüli emberekre értem. Évekig próbáltam mainstream fekete zenéket játszani kismillió egyetemi bulin, r&b partykon, stb. Az ebben a közegben dolgozó emberek nem szeretnék, hogy én jelen legyek, főleg Budapesten. Mindig azt tolják ki, akitől van félnivalójuk; tőlem úgy látszik volt.
Ha tetszik, ha nem akkor is a legjobbak között voltam és vagyok még most is.

 

T: Nagydurranások alatt mit értesz? Mikre számíthatunk?
Z: Konkrét neveket nem szeretnék elárulni, de engem abszolút a 90-es évek hip hopja éltet a mai napig. Kilátásba került, hogy olyan legendákkal dolgozhassak a későbbiekben, akikről én magam sem hittem volna soha.

 

T: Szóval rajongóként és a magyar hip hop egyik arcaként dolgozol velük. Ez hosszútávon kifizetődő?
Z: Nagyon remélem, hogy igen. Én teljes mértékben európai piacban gondolkodom. Most úgy néz ki, hogy egy elismert nemzetközi ügynökség foglalkozhat tovább a dolgaimmal; olyan nevekkel kerülhetnék egy managementbe, mint például Bilal vagy Angie Stone.

 

T: A lemez kapcsán milyen konkrétumok vannak?
Z: A munka elején járunk, még a lemez címén sem gondolkodtam. Sajnos a nemzetközi közreműködések miatt nehéz időhöz kötni, de szeretném, ha idén elkészülne a teljes lemez. A magyar előadók közül is csak olyan emberekkel dolgozom, akiket szakmailag és – talán még fontosabb – emberileg is maximálisan elismerek.

 

T: Magyarok közül kikre számítasz közreműködőként?
Z: Erről nem szeretnék konkrétumokat elmondani, de az albumon lesz egy igazi meglepetés. Erről csak annyit árulok el, hogy egy elfeledett ember visszatér egy nótára. Nem lesz semmi az sem… lesz miről csámcsogni.

süti beállítások módosítása