Ugrás a tartalomhoz
dec. 24. 2010

Hip hók-usz-kár-díj 2010

Imádom az ilyen remek szóvicceimet.

Ennek az évnek is elértünk a végére, itt a Karácsony, egy hét múlva Szilveszter.

A hiphop.hu évente kiadja a díjait, amit többnyire a hallgatók szavazataira támaszkodva osztogat. Nincs ezzel baj, maximum annyi, hogy a hallgatók többsége sajnos buta, mint a föld és nem mindig az nyer, akinek valóban kéne - természetesen az enyém is szubjektív vélemény, mert pl. év szóló előadójára Mr. Bustát soha nem jelölném, mert nem értek egyet azzal, amit csinál. Ezért én arra gondoltam, hogy alapítok egy saját díjat, ami nem jelent semmi privilégiumot a győzteseknek, de legalább van egy ilyen is. Jah, és megindokolhatom, hogy miért az nyerte/nyeri, aki.

Az év albuma:

Busa Pista - Gyémántfater

Ez egy nagyon nehéz döntés volt. Norba új albumáról szóló írásomban megemlítettem, hogy gyakorlatilag 3 albumot hallgatok szívesen idén, de azok annyira jól sikerültek és annyira nehéz közülük választani, hogy olyat választottam, ami a legsokszínűbb. Mind a három lemeznek meg van az előnye és hátránya szinte nincs is: az Agykontroll hozza az évi szükséges intelligenciadózist - megmerem kockáztatni, hogy még felül is múlja -, a Kottazűr pedig egészen újat hozott a magyar hip hop szférába. Szóval mind Busának, Norbának és az Akkezdet Phiainak gratulálok, mert kiváló korongokkal láttak el bennünket.

Hozzátenném, hogy tavalyról is lehet albumot választani legjobb albumnak. Ha úgy nézném, akkor a Napi ziccer is beletartozna a legnagyobb kedvenceimbe.

Az év dala:

Van olyan, aki komolyan veszi ezt a kategóriát? Köhm... Az én választottaim - a sorrend nem számít:

  • Day vs. Mil km. Szokratesz - Mondd meg
  • Day vs. Mil - Feketén fehéren
  • Akkezdet Phiai - 5 terem
  • Akkezdet Phiai - Nyugat 100
  • Busa Pista - Mr. SlukkSkunkSmoker
  • Busa Pista - Tesztrepp
  • Norba - Mondj valamit
  • Norba - Stílusjegyek
  • Norba km. Eckü - Élj az álmaidért
  • Norba km. Bankos - Vészkijárat

Hogy miért ezek? Mert jó ezeket a számokat hallgatni.

Az év csapata:

Akkezdet Phiai

Az egész évet gyakorlatilag végig fesztiválozták, illetve fellépésezték. Nem csak rappelnek, hanem a Slam Poetry-s esteken is rendszeresen megjelennek. Továbbá egy nagyon jó duplalemezzel szolgálták a közönséget, amivel - ahogy már említettem - valami teljesen újat hoztak.
Akik még jók voltak: Punnany Massif.

Az év szóló előadója:

Norba

Pár szó: Hanyag Elegancia Shop, Agykontroll, két Stíluspakk, fellépések. Azt hiszem, hogy nem nagyon lehet ellenkezni ezzel.

Életműdíj:

Hát ez nagyon nehéz döntés. Ez a legnehezebb talán. Úgyhogy nem is fogok dönteni, csak leírom, hogy kiknek adnám oda, szóval vegyük holtversenynek:

  • Bankos
  • Bobakrome
  • Busa Pista
  • Norba

Az év videoklipje:

Itt is holtverseny van, ki fogom fejteni, hogy miért.

  • Day vs. Mil - Feketén fehéren: ezt azért választanám, mert szerintem nagyon el lett találva a számhoz. Igazi hip hop vizuáltermék.
  • Funktasztikus km. Sub Bass Monster - Fanyarország: ezt azért választanám, mert nagyon ötletes. Mosolyt tud csalni az ember arcára és ez is el lett találva a számhoz.
  • Norba - Stílusjegyek: ezt azért választanám, mert a képi világa, a vágások nagyon jók és érdekesek, a cameo-k bejönnek. A videó a számhoz itt is...

Az év felfedezettje:

Modus

Nagyon tehetséges. Az Abstruse Parlance-szel sokaknak - köztük nekem is - kellemes csalódást okozott. Azóta sajnos nem adott ki semmit, de hamarosan egy újabb és - szerinte(én bízok benne) - jobb zenékkel ellátott albumot ad ki.

Az év külföldi előadója/csapata:

The Roots

A két kategóriát azért mostam össze, mert kb. egyáltalán nem hallgatok új albumokat külföldről. A régi bevált nevek új zenéit illetve albumait meghallgatom, de az új arcok nem nagyon érdekelnek.

Két albumot is kiadtak, mind a kettő szinte hibátlan és nagyon népszerűek lettek. Egyebet nem tudok mondani.

Akik esélyesek voltak még: DJ Premier, Pete Rock, A.G., Ace&Edo.

Az év külföldi albuma:

Kool Sphere - Integritty

Bevallom őszintén, nekem ez a legkedvesebb album idén. A hangzás, a mondanivaló és a szövegek nagyon tetszenek és magával ragadnak. Szerintem úgy kéne szólnia a hip hop-nak manapság, ahogy azt a Verbal Threat-es srácok csinálják - sajnos az albumuk még nem jött ki, de egy másikkal készülnek év elejére.
Amik még esélyesek voltak: Strong Arm Steady & Madlib - In Search Of Stoney Jackson, Lewis Parker & John Robinson - International Summers, Year Round Records - Get Used To Us.

Az év csalódása:

Odupla - Könnyű pénz

Azt hiszem, hogy nem kell részleteznem, hogy miért.

Az év külföldi csalódása:

Sadat X - Wild Cowboys II

Sokkal többet vártam ettől az albumtól. Sadat X az egyik legnagyobb kedvencem és szerintem a tavalyi albuma ennél sokkal jobbra sikerült. Talán egy szám méltó az első felvonáshoz.

Tehát ennyi, nekem ezt jelenti a 2010-es év a hip hop események, előadók illetve albumok függvényében. Nekem ők a győztesek.

Ezzel a poszttal kívánok boldog Karácsonyt és békés, boldog, sikerekben gazdag újévet kedves olvasóimnak, az előadóknak és azoknak, akik támogatnak és köszönöm az egész éves figyelmet. Köszönet a raphirek.hu-nak és Thamole-nak.

süti beállítások módosítása